torsdag 30. april 2009

ABC i ord og bilder - I


Jeg har jo omtrent overgått meg selv her og er med andre uken på rad , og nå er vi kommet til bokstaven I.

Og denne gang med det ekleste av det ekle, nemmelig..................

Iberiasneglen!!

.........eller brunsneglen, mordersneglen eller hva nå folk liker å kalle den. Og det verste er at den allerede er kommet i horder i min nye hage..!!
Disse bildene er ikke av året, så de krypene som åler seg rundt på plenen min for øyeblikket, er av litt mindre størrelse...foreløpig!












For flere ABC'er i ord og bilder, ta en kikk inne hos Petunia

26 kommentarer:

  1. Ja det var jo et hett tema om dagen... de finnes jo i bøttevis... uff for noen ekle skapninger..
    Bra valg=)Nyt helgen

    SvarSlett
  2. Sneglen er jo en ekling og ikke noe vi vil ha i hagene, men bildene dine er jo knalltøffe da! Jeg har allerede sett dem - små morderbabyer krypene på veien her ute. De kom frem ved sist regnskur. Men det har vært lite snø i vinter og vi har hatt barfrost, så det er ikke sikkert at det blir like gale i sommer... La oss håpe:)

    SvarSlett
  3. Usch ja, ett djur vi inte önskar oss. Men bilderna är fina!

    SvarSlett
  4. Tid for disse krypene igjen nå, ja. Fine bilder av en ekkel skapning:o)

    SvarSlett
  5. ÆSJ! Hihi...flotte bilder, men vil helst ikke se de! Den hadde ikke jeg kommet på!

    SvarSlett
  6. Den er virkelig søt! På bilder. :-)

    SvarSlett
  7. Inte någon favorit, men ändå fina bilder på ett litet kryp som jag helst inte vill se.

    SvarSlett
  8. Uff... ja! Et godt forslag på I - for den er jo ganske "in" om dagen! Fine bilder - selv om jeg helst ikke vil se den i virkeligheten!!!!!

    SvarSlett
  9. ÆSJ!!! Den der var ekkel!! Men likevel - flotte bilder!! Kjempelurt innlegg på I!!

    God helg!

    SvarSlett
  10. Isj og æsj - den sneglen der er ekkel! Har heldigvis ikke funnet noen i vår hage - ennå. Men det var et fint valg og noen fine bilder.

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  11. Et slimet valg! Heldigvis har en tør april måned. Den har taget livet af rigtig mange af grovæderne.
    God weekend

    SvarSlett
  12. Har nok blitt et landsens mareritt den der ja!! Du så ekkel den var, hater slike sleipe dyr!!

    Fin fredag til deg

    SvarSlett
  13. Huff, dette var virkelig et uhyggelig innlegg! Uheldigvis har jeg en hel haug av de jeg også, men ettersom jeg ikke har så masse i hegen enda så er det ikke så plagsomt. Flotte bilder av de egentlig da! Hehe!
    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  14. Stakkars de som sliter med slike beist !
    Jeg har enda ikke sett noen slike hos oss...og bank i bordet,..ikke vil jeg ha de heller.
    God helg :)

    SvarSlett
  15. Flotte bilder av en ekkel skapning! Har heldigvis ikke sett de her (og gjør som sommertid og banker i bordet) heldigvis!

    SvarSlett
  16. Æsj! Vi er heldige her og har sluppen unna denne rakkern foreløpig.

    SvarSlett
  17. De er bare så utrolig motbydelige.. Glad jeg bor i trøndelag, og foreløpig har vi ikke sett dem her.. Håper de går seg bort på veien hit...

    SvarSlett
  18. Isj, den der vil vi helst ikke ha besøk av!

    SvarSlett
  19. uuujjjæææk, de er så ekle. Men kule bilder :)

    SvarSlett
  20. Det vart jo flotte bilder av dei om ikkje anna;9)
    Ekle kryp og det er totalt forståeleg at dei vert kalla mordarsneglar!!
    Her har vi heldigvis ikkje vorte innvadert av dei....
    Ha ei fin helg

    SvarSlett
  21. Flott bilder av et veldig ekkelt og ødeleggende dyr.
    Jeg var ute FØR jeg drakk morgenkaffe i dag for å drepe noen.
    Jeg er blitt en massemorder!
    Jeg finner 200-300 slike hver dag i hagen her (i fuktig vær, vel og merke)!
    Det er så fortvilende når disse glupske sneglene spiser alt det de kommer over i hagen! Skal lage et innlegg om temaet. Linker kanskje hit til deg da, hvis det er greit?

    SvarSlett
  22. Disse er så utrolig heslige spør du meg.
    Håper du får kontroll over de, før de tar kontroll over hagen din.

    SvarSlett
  23. Huff,de sneglene er noen motbydelige kryp,som vi heldigvis er blitt spart for så langt her i NordNorge.Men jeg frykter det bare er et tidsspørsmål før de er her også.Har sett nok av dem når jeg har vært hos min sønn i Tønsberg.
    Håper du ikke blir så altfor plaget av de i sommer.God helg videre!

    SvarSlett
  24. Flotte bilder av denne forhatte tassen. Leste nettopp om en rekke planter den ikke setter særlig pris på. Kanskje du bør fylle hagen med slike og håpe krypene flytter over til en annen hage i stedet. ;)

    SvarSlett
  25. Flotte bilde av min "største" eller skal eg heller seie verste fiende!

    Her er det så masse sneglar at eg prøver å kjøpe mest mogleg plantar han ikkje er så glad i. MEN han et jo det meste så det er ikkje enkelt...

    God søndag :)

    SvarSlett
  26. Jo, takk vi har de på besøk i vår hage.
    Plukket og brent i peisen. Ja, det er det vi gjør.

    Fint ABC-I innlegg, selvom vi seltt ikke er galde i disse sneglene

    SvarSlett